اثبات رسالت حضرت محمد(ص) و امامت علی بن ابی طالب (ع) از طریق کتب آسمانی
اثبات رسالت حضرت محمد(ص) و امامت علی بن ابی طالب (ع) از طریق کتب آسمانی

اثبات رسالت حضرت محمد(ص) و امامت علی بن ابی طالب (ع) از طریق کتب آسمانی

سیمای حضرت محمد(ص) در تورات و انجیل

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا 
        
ظهور پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ بنا بر آن چه که در قرآن آمده است در کتب ادیان پیشین از جمله در دین مسیح و دین یهود مژده و بشارت داده شده است چنان که خداوند در قرآن کریم می فرماید:

آنان که پیروی می کنند از پیامبر نبی امی که نام و بشارت او را نزد خود در تورات و انجیل می یابند ۱ ظاهر آیه شریفه دلالت بر این دارد که صفات: رسول و نبی امی یعنی حضرت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ در آن کتاب ها مکتوب و مدون است. و در جای دیگر می فرماید: هنگامی که عیسی بن مریم به بنی اسرائیل گفت که من همانا رسول خدا به سوی شما هستم و حقانیت کتاب تورات را که در مقابل من است تصدیق می کنم و نیز شما را مژده می دهم که بعد از من رسول دیگری می آید که نامش احمد است۲ 

در کتب عهدین پیامبر اسلام آن چنان دقیق معرفی شده بود که بسیاری از دانشمندان یهود در زمانی که بعثت پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نزدیک بود به وقوع برسد، از جاهای مختلف به سرزمین عربستان کوچ کردند تا ظهور آن پیامبر موعود را در یابند چنان چه قرآن کریم می فرماید: آنهایی که کتاب آسمانی را به آنان داده ایم او را (حضرت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ ) هم چون فرزندان خود می شناسند (اگر چه ) جمعی از آنان با این که می دانند حق را کتمان می کنند. ۳ 

البته آن چه که از تورات و انجیل امروزه در دست یهودیان و مسیحیان هست به صورت تحریف شده است بیش تر مطالبی که درباره سیمای پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و خصوصیات آن حضرت در این دو کتاب آمده بود برداشته اند.

جارود بن علا از دانشمندان نصاری بود که با قومش حضور حضرت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ آمده و خطاب کرد: من به حقیقت نزد تو آمده تا با صدق و صفا با تو سخن گویم قسم به کسی که تو را به حق به نبوت مبعوث کرده صفات تو را در انجیل یافته ام تحیّت و تهنیّت برای تو و سپاس برای کسانی که تو را گرامی می دارند. سپس شهادتین گفت و مسلمان شد. ۴ 

بر حسب نقل انجیل، حضرت عیسی ـ علیه السلام ـ بعد از خود از شخصی خبر می دهد که شرعش ابدی و حکومتش برای همیشه باقی خواهد بود. انجیل یوحنا حضرت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ را بیان کننده علوم راه های هدایت معرفی کرده و می گوید: و بسیار چیزهای دیگر دارم به شما بگویم لیکن اکنون طاقت تحمل آن ها را ندارید ولی چون او، یعنی روح راستی آید، شما را به جمیع راستی هدایت خواهد کرد زیرا که از خود تکلم نمی کند بلکه به آن چه شنیده است سخن می گوید و از امور آینده به شما خبر می دهد ۵ در جای دیگر می فرماید: من از پدر خواهم خواست که او فار قلیطای دیگری به شما خواهد داد که تا ابد با شما باشد ۶ که این هم اشاره به نام حضرت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ است چرا که فار قلیطا در زبان سریانی یعنی کسی که بسیار ستوده است که معادل عربی احمد می باشد که در قرآن به آن اشاره شده است.

در تورات نیز می گوید: او کسی است که کلام خود را به دهانش خواهم گذاشت و هر آن چه به او امر فرمایم به ایشان (مردم) خواهد گفت.۷
اگر بشارت حضرت مسیح را با بشارت حضرت موسی جمع کنیم، خواهیم دید که این صفات اشاره به پیغمبری است که قرآن درباره اش می فرماید: «وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى ـ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى ـ عَلَّمَهُ شَدِیدُ الْقُوَى» ۸یعنی محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ از پیش خود سخن نمی گوید بلکه آن چه از جانب خداوند است که به او وحی شده و به او آموخته است خدای شدید القوی.

عیسی ـ علیه السلام ـ حضرت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ را با عنوان «مسیا» یا «مسیح منتظر» یاد کرده است و در جواب عده ای که از وی سوال می کنند که تو کیستی؟ می گوید: به درستی که معجزاتی که خدا آن ها را به دست من ظاهر می کند، این که سخن می گویم به آن چه خدا می خواهد و نمی شمارم خود را مانند آن که از او سخن می رانید، زیرا که من لایق آن نیستم که بند های جرسوق و دوالهای نعل رسول الله را بگشایم که او را مسیا نامید، آن که پیش از من آفریده شد و زود است بعد از من بیاید و زود است بیاورد کلام حق را و نمی باشد آئین او را نهایتی.۹

در تورات حضرت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ را به عنوان پیغمبر امّی معرفی کرده است آنجا که می گوید: بنی اسرائیل می دانند و می شناسند که پیغمبر امّی صاحب روحی الهامی و صاحب وحی است. یکی از علمای بزرگ یهود در کتاب خود «عصحیم» می نویسد: مقصود از پیغمبر امّی که در وحی فوق مذکور است حضرت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ است که در عهد عبدالله سلام یهودی به رسالت مبعوث گردید۱۰ که در قرآن نیز به این عنوان اشاره شده است.

در جای دیگر می فرماید: محبوب من رویش سفید و سرخ قامت و درمیان ده هزار بیدق دار است سر او مثل زر خالص و طرّه های آویزانش مثل زاغ سیاه فامست، چشمانش مثل چشمان کبوتریکه نزد آب جاری بوده که در شیر شستشو یافته بردیف می نشیند، گونه هایش مثل چمن های ادویه جات طبله عطارانست، لب هایش مثل سوسنها که مرّ صافی می چکاند. دست هایش مثل انگشترین ذرین نصب شده به سنگهای ترشیش، و اندامش مثل عاج صیقلی مرصعّ به یاقوت کبود، ساق هایش مثل ستون های مرمر بر پا نموده بر پای های زرین و سیمایش مثل لبنان و برگزیده مثل درختان سرو آزاد است. دهانش شیرین است و تمامش محمد است. این است محبوب من.۱۱که مقصود از شیرینی دهان، حلاوت زبان و فصاحت و بلاغت و بیان شیوای آن حضرت است. تقریبا همه صفاتی که از زبان حضرت سلیمان در مورد پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نقل شده در منابع اسلامی درباره شمایل پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نیز نقل شده است.

بنابراین با توجه به این که کتب عهدین تفاوت زیادی با کتب اصلی دارند و تحریفات زیادی در آن ها صورت گرفته ولی هنوز هم مطالب فراوانی درباره خصوصیات و ویژگی های حضرت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ نام و سیمایش، اجدادش و نوع نبوتش و خاتمیت آن حضرت و همچنین به جانشینان آن حضرت اشاراتی شده است.

 

                در انجیل یوحنا باب 16 و آیه 18 می فرماید:
 
                    «همانا نام مبارک او محمد است»۱۲

معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:

1ـ بشارات عهدین، محمد صادق، تهرانی.
2ـ انجیل برنابا، سردار کابلی.
3ـ انیس الاعلام فخرالاسلام (محمد صادق).

4ـ مجله مشکوه، شماره 22، غلام رضا دشتی رحمت آبادی.

۱. اعراف /157.
۲ صف /6.
۳. بقره /146.
۴. محمود بن الشریف، الادیان فی القرآن. قاهره، دار المعارف، ص 311.
۵. انجیل یوحنا، باب 16. آیه های 12و 13.
۶.یوحنا. 14: 16.
۷.سفر تثنیه، باب 18.
۸.نجم/3ـ5.
۹. انجیل برنابا، فصل 42.
۱۰.صادقی، محمد، بشارت عهدین، تهران، امید فردا، 1382ش، ص 40.
۱۱.همان، ص 44ـ45.
۱۲.بشارت عهدین، ص103.
  

نظرات 7 + ارسال نظر
جوان جمعه 5 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:34 ب.ظ http://javan-farda

سلام جالب بود خوشحال میشن به و ب منم سر بزنی موفق باشی

سعید سه‌شنبه 16 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 06:22 ب.ظ

چرایه مشت دروغ مینویسی؟؟اول کتاب خودتوبخون بعدبیاراجع به چیزی که نمیدونی حرف بزن.عزیزاون ایه هایی که توقران میبینی 1000سال قبل توکتب مقدس کاملتروشیرینترازاون اومده.چراشمامسلموناتااین درجه نسبت به مسیح ومسیحیت ادعادارید؟؟؟؟بروهم انجیل روهم قران روبخون فکرکن ببین کدوم یکی ازطرف خداس!نیازی نیست که به یه دین دیگه توهین کنم وبگم تحریفه!!!!
اگه میبینی به مسیح ومسیحیاهمیشه توهین وشکنجه کردن جالبه انسان های نرمی هستن چون شبیه خدای واقعی هستن.ولی اگرکسی پیدابشه که به محمدوقران یه نظری بده.دقت کن گفتم نظر.بیشترازاون نمیگم دنیاروبه هم میریزن.
درکل نیازی به گفتن من نیست خودت بدون تعصب بخون اونوقت میفهمی که خیلی فرقه...

یکی از راه های اثبات دین مقدس اسلام
کل قرآن

أَمْ یَقُولُونَ تَقَوَّلَهُ بَل لَّا یُؤْمِنُونَ ﴿۳۳-سوره ۵۲﴾
آنها می ‏گویند قرآن را به خدا افترا بسته، ولی آنها ایمان ندارند.
فَلْیَأْتُوا بِحَدِیثٍ مِّثْلِهِ إِن کَانُوا صَادِقِینَ ﴿۳۴-سوره ۵۲﴾
اگر راست می ‏گویند سخنی همانند آن بیاورند.
ده سوره

أَمْ یَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُواْ بِعَشْرِ سُوَرٍ مِّثْلِهِ مُفْتَرَیَاتٍ وَادْعُواْ مَنِ اسْتَطَعْتُم مِّن دُونِ اللّهِ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ﴿۱۳-سوره ۱۱﴾
بلکه آنها می‏گویند این (قرآن) را بدروغ (به خدا) نسبت می‏دهد، بگو اگر راست می ‏گوئید شما هم ده سوره همانند این سوره‏ها بیاورید و تمام کسانی را که میتوانید غیر از خدا (برای این کار) دعوت کنید.
فَإِن لَّمْ یَسْتَجِیبُواْ لَکُمْ فَاعْلَمُواْ أَنَّمَا أُنزِلِ بِعِلْمِ اللّهِ وَأَن لاَّ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ فَهَلْ أَنتُم مُّسْلِمُونَ ﴿۱۴-سوره ۱۱﴾
و اگر آنها دعوت شما را نپذیرفتند بدانید با علم الهی نازل شده و هیچ معبودی جز او نیست آیا با اینحال تسلیم می‏شوید؟
یک سوره
وَإِن کُنتُمْ فِی رَیْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُواْ شُهَدَاءکُم مِّن دُونِ اللّهِ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿۲۳-سوره ۲﴾
اگر درباره آنچه بر بنده خود (پیامبر) نازل کرده‏ایم شک و تردید دارید (لااقل) یک سوره همانند آن بیاورید و گواهان خود را غیر از خدا بر این کار دعوت کنید اگر راست می‏گوئید.
فَإِن لَّمْ تَفْعَلُواْ وَلَن تَفْعَلُواْ فَاتَّقُواْ النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ أُعِدَّتْ لِلْکَافِرِینَ ﴿۲۴-سوره ۲﴾
اگر این کار نکردید و هرگز نخواهید کرد از آتشی بترسید که هیزم آن بدنهای مردم (گنهکار) و سنگهای است که برای کافران مهیا شده است.
أَمْ یَقُولُونَ افْتَرَاهُ قُلْ فَأْتُواْ بِسُورَةٍ مِّثْلِهِ وَادْعُواْ مَنِ اسْتَطَعْتُم مِّن دُونِ اللّهِ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ﴿۳۸-سوره ۱۰﴾
آنها می‏گویند، او قرآن را به دروغ به خدا نسبت داده بگو اگر راست می‏گوئید یک سوره همانند آن بیاورید و هر کس را می‏توانید غیر از خدا (به یاری) بطلبید.

مسلمان شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:52 ب.ظ

جانم فدای حضرت محمد(ص)، امام علی علیه السلام، حضرت عیسی علیه السلام، حضرت موسی علیه السلام، حضرت ابراهیم علیه السلام ،حضرت نوح علیه السلام و حضرت آدم علیه السلام

اسماعیل دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 05:59 ب.ظ

من نمیخواستم نظر بدم اما حرفای اون سعید وادارم کرد...بله کاملتر و شیرین ترش اومده اونم چه جورم مثل زنای 2دختر حضرت لوط با یک پیامبر یا تجاوز حرت داود به یک زن شوهر دار یا کشتن شوهر همون زن و....خوب معلومه واسه یه عده اینجور داستانا جذابه

امیر پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 05:14 ب.ظ

سلام.
آقا سعید حالا چرا اینقدر عصبانی؟!
ایشون کتب شماها را خوندند؛ این شما هستید که معلومه حتی روی قرآن رو هم ندیدی!
یه سوال داشتم از شما!
ببخشید من کدوم کتاب رو بخونم؟
قصد توهین ندارم ولی شما یک کتاب ندارید که بطور کامل بهش اطمینان کرد که سخنان حضرت عیسی در آن باشه!
نمیگم نیست ولی کدومشون بدون تحریفه؟!
خودتون هم بهتر از من می دونید که انجیل نسخه های بسیاری داره!

حجت اله عرفانیان چهارشنبه 27 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 05:35 ب.ظ http://aaaali110.loxblog.com

نام شیعه چندین بار در قرآن آمده ولی نام فرقه های باطل یک بار هم در قرآن نیامده است

حضرت مسیح بشارت به آمدن «فارقلیط»داد.این واژه یونانی ودراصل «پرکلیتوسه »(به فتح پ و ر) است چون معرب شد«فارقلیط» شد.چراغ بدین را نتوانند خاموش کنند

در تورات و انجیل فارقلیط شد پرکلیتوسه کسانی است که نام او بر سر زبان ها باشد و همه کس او را ستایش کنند، و معنای «احمد» همین است.و خانواده اهل بیت او حتی معنای تفضیلی که در «احمد» است (یعنی ستوده تر) احمد کسانی که خدا را بسیار حمد میکند میستاید ستایشگر است به ابجد31 ستوده تر 31 منظور 5 تن +12 امام +14 معصوم = 31 قرآن ناطق 31 کلام حق 31 نور قرآن 31 ستوده تر31 میباشد یعنی 5تن +12 امام +14 معصوم = 31 نور قرآن 31و در «محمد» نیز، از کلمه «پرکلیتوسه» یونانی نیز فهمیده می شود. نصاری امروز به جای این کلمه در ترجمه های انجیل «تسلی دهنده» می آورند و خوانندگان هر جا این کلمه را دیدند بدانند در اصلِ انجیل به جای آن کلمه «فارقلیط» که به ریاضی قرآن علم ابجد فارقلیط 46فارقلیط 46 همان ابجد ریاضی نام محمد20+26 علی میباشد= 46 ماه 46 +46= 92 محمد به ابجد ریاضی قرآن 46فارقلیط 46 ماه 46 محمد 20+26 علی = 46 +46= 92 محمد و جانشینش علی26 راه حق 26 وصیت 26 بیعت 26 انتخاب درست 26 راه حق 26 علی 26 غدیر 26 طالوت 26 علی 26با جانشینه26علی 26 بت شکنی 26 بدوش نبی 26 امام دین 26 ارباب اسلام 26 علی 26 جانشنیه محمد بحق علی میباشددر غدیر خم پیامبر دست علی را بعنوان من کنتو مولاء فهذا علی مولاء بالا برد و ابوبکر رکب وبا عمر رمع بسیار ناراحت شدند و نقشه قتل پیامبر و علی را کشیدندولی چندین بار شکست خوردند و به عقیده مسیحیان کلمه «پرکلیتوسه» است. گفته اند اگر به کسر این دو حرف بود به معنای «احمد» بود چون به فتح است به معنای تسلی دهنده است؟ به ابجد40 تسلی دهنده 40 تسلی دهنده 40 همان نبوت خاتم 40است به علم ریاضی علم ابجد قرآن پرکلیتوسه 47 منظور نبوت خاتم و اهل بیت او میباشند پرکلیتوسه 47 به شگفتی آیه تطهیر دقت کنیم: این آیه قرآن 47 حروف دارد 47 شجره مطهره 47 و 12 امام هم حروف اسمشان 47 میباشد این آیه نورانی اهل بیت هم 47 حروف میباشد 47(إنما یرید الله لیذهب عنکم الرجس أهل البیت و یطهرکم تطهیرا)47این آیه دارای 47حرف میباشد. تعداد حرفهای اسامی زیر :فاطمة 5 علی 3 حسن 3 حسین 4 علی 3 محمد 4 جعفر 4 موسى4 علی3 محمد 4 علی 3 حسن 3 محمد 4 در مجموع 47 حرف.در قرآن ثبع المثانی من القرآن العظیم مراد نام ائمه شیعه بدون تکرار در قرآن 7 بار آمده چهار علی چهار محمد دو حسن جعفر موسی که در راه است انشاء الله با عصای و انگشتر سلیمان در راه است47 شجره مطهره 47 منظور خانواده پیامبر مباشد ابجد 47 شجره مطهره 47 و ابجد عمر ابوبکر 49 شجره ملعونه 49 میباشدو به عقیده ما ترجمه اول صحیح است و در قرآن فرمود: «و مبشراً برسول یأتی من بعدی اسمه احمد». زیبا ترین داستان قرآن مثل غدیر خم

بنى‌‏اسرائیل، از پیامبر خود خواستند فرمان‏‌روایى براى آنان از جانب خدا تعیین کند مثل قضییه غدیر خم یاران اصلی درخواست معرفی جانشین رسول خدا را نمودند از جانب خدا علی معرفی شد بنى‌‏اسرائیل، از پیامبر خود خواستند فرمان‏‌روایى براى آنان از جانب خدا تعیین کند تا تحت امر او به جهاد بپردازند و زمین‏‌هاى غصب‏‌شده خود را بازستانند و اسیران خود را آزاد سازند. آنجا که گفتند:

«إِذْ قَالُواْ لِنَبِیٍّ لَّهُمُ ابْعَثْ لَنَا مَلِکًا نُّقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللّهِ». (سوره بقره، آیه 246) بنی اسرائیل 600 پیامبر خود را سر بریدند و نفرین شده پروردگار عالم میباشند
(آنان به یکى از پیامبران خود گفتند: براى ما فرمان‏‌روایى معین کن تا به جنگ در راه خدا بپردازیم ...)
پیامبر آنان به امر الهى فرمان‌‏روا را به نام معرفى کرده، گفت: «إِنَّ اللهَ قَدْ بَعَثَ لَکُمْ طَالُوتَ مَلِکًا ...» (سوره بقره، آیه 247) (به راستى که خدا طالوت را به فرمان‌‏روایى شما برگزیده است.) به ابجد ریاضی قرآن 26 طالوت 26 راه حق 26 طالوت 26علی 26 بیعت 26 وصیت 26 غدیر 26 انتخاب درست 26 جان رسول 26 امام دین 26جان محمد 26 راه حق 26 حدید 26 بت شکنی 26 بدوش نبی 26 علی 26خیلی 26مردی26طالوت 26 علی 26 امام بکل 26 امام دین26علی26 جانه قرآن 26بارهبر26دینی 26 عالمه 26 عشق اسلام 26 جان محمد 26 بت شکنی 26 بدوش نبی 26راه حق 26 بدین الهی 26 نجات دین 26 شیعها 26باجانشینه 26جانه دین 26 جان دینه 26 اسلام بحق26 با روح 26 جان محمد 26یدالله 26 دست الله 26 امام دین 26 امام بکل 26 دینی 26 غدیر26 عسلی 26 علی 26 جانه قرآن 26 بت شکنی 26 بدوش نبی 26با ریاست 26جان محمد 26 امام بکل 26 دینی 26 الحمدو الله رب العالمین دین الهی پیامبر در غدیر خم دست علی را بالای سر برد و ایشان را به امر خدا خلیفه بعد از خود معرفی نمود و چشم دشمنان اسلام کور شد هم اکنون مولاء مهدی با دلایل قرآنی و علم ریاضی علمی حقیقی امام بکل 26 میباشد چرا نامردان بی همه چیز خود را به خرییت میزند
قوم بنی اسرائیل از پیامبر خود تقاضای جانشین و رهبری قوی نمودند و خداوند نام فرمانروا طالوت را معرفی نمود
با وجودى که نام فرمان‌‏روا به صراحت گفته شد، آنان زیر بار نرفتند و به اشکال تراشى پرداختند و گفتند: «أَنَّى یَکُونُ لَهُ الْمُلْکُ عَلَیْنَا وَنَحْنُ أَحَقُّ بِالْمُلْکِ مِنْهُ وَلَمْ یُؤْتَ سَعَةً مِّنَ ...» (همان)
(از کجا مى‏‌تواند فرمان‌‏رواى ما باشد، حال آنکه ما به فرمان‌‏روایى از او شایسته‏‌تریم، و او توانمندى مالى ندارد؟ ...)

این امر، دلالت بر آن دارد که ذکر نام براى رفع اختلاف کافى نیست،صد بار نقشه ترور پیامبر و علی را کشیدند بلکه باید شرایط جامعه، آماده پذیرایى نماینده پروردگار باشد. چه بسا ذکر اسامى پیشوایان دوازده‏‌گانه، سبب مى‌‏شد که آزمندان حکومت و ریاست به نسل‏ کشى گسترده بپردازند تا از تولد آن امامان جلوگیرى کنند، چنانکه این مسئله درباره حضرت موسى (ع) رخ داد و به قول معروف:

صد هزاران طفل سر ببریده شد/ تا کلیم‌‏الله موسى زنده شدهنگامی که رسول خدا(ص) علی(ع) را در روز" غدیر خم" به خلافت منصوب فرمود و درباره او گفت: من کنت مولاه فعلی مولاه" هر کس من مولی و ولی او هستم، علی مولی و ولی او است" چیزی نگذشت که این مساله در بلاد و شهرها منتشر شد" حرث بن نعمان فهری" خدمت پیامبر(ص) آمد و عرض کرد تو به ما دستور دادی تا به یگانگی خدا و اینکه تو فرستاده او هستی دهیم، ما هم شهادت دادیم، سپس دستور به جهاد و حج و روزه و نماز و زکات دادی ما همه این ها را پذیرفتیم، اما با این ها راضی نشدی، تا اینکه این جوان(اشاره به علی ع است) را به جانشینی خود منصوب کردی، و گفتی: من کنت مولاه فعلی مولاه، آیا این سخنی است از ناحیه خودت یا از سوی خدا؟! پیامبر ص فرمود:" قسم به خدایی که معبودی جز او نیست این از ناحیه خدا است".
" نعمان" روی بر گرداند در حالی که می گفت اللَّهُمَّ إِنْ کانَ هذا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِکَ فَأَمْطِرْ عَلَیْنا حِجارَةً مِنَ السَّماءِ:" خداوندا! اگر این سخن حق است، از ناحیه تو، سنگی از آسمان بر ما به باران"! اینجا بود که سنگی از آسمان بر سرش فرود آمد و او را کشت، همین جا آیه «سَأَلَ سائِلٌ بعذاب واقِعٍ لِلْکافِرینَ لَیْسَ لَهُ دافِعٌ» نازل گشت". نام امام حسین (علیه السلام) در تورات و انجیل
همچنین در تورات نام مبارک حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ «هلیون» بوده است.
به گزارش طارق نیوز به نقل از شیعه نیوز، از برخی روایات اسلامی استفاده می شود که اسم مبارک امام حسن ـ علیه السلام ـ و امام حسین ـ علیه السلام ـ در تورات (کتاب مقدس یهودیان) «شبر» و «شبیر» و در انجیل (کتاب مقدس مسیحیان) «طاب» و «طیب» به می باشند.(۱)
و در روایتی دیگر آمده است که نام پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و ائمه ـ علیهم السلام ـ در تورات به زبان عبرانی چنین بوده است: میذمیذی46 (مصطفی ـ صلی الله علیه و آله ـ) منظور محمد+علی = 46 میباشد ایلیا (علی مرتضی ـ علیه السلام ـ) قیذور (حسن مجتبی ـ علیه السلام ـ) ایرییل (حسین شهید) مشفور (زین العابدین ـ علیه السلام ـ) مسهور (محمدباقر ـ علیه السلام ـ) مشموط (جعفر صادق ـ علیه السلام ـ) ذومرا (امام موسی کاظم ـ علیه السلام ـ) هذاد (علی بن موسی الرضا ـ علیه السلام ـ) تیمورا (محمدتقی ـ علیه السلام ـ) نسطور (علی النقی ـ علیه السلام ـ) 12نوقش (حسن عسگری ـ علیه السلام ـ) قدیمنا 25 (حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ)(۲)
همچنین در تورات نام مبارک حضرت زهرا ـ سلام الله علیها ـ «هلیون» بوده است.(۳) لازم به ذکر است که در تورات و انجیل که فعلاً موجودند و در دسترس قرار دارند نام مبارک پیامبر اسلام و ائمه معصومین ـ علیهم السلام ـ ذکر نشده است و نامهایی که قبلاً ذکر شد در این کتب یافت نمی گردند. علت شان اینست که تورات و انجیل موجود تورات و انجیل واقعی نیست و تحریفات زیادی در آنها صورت گرفته است چیزهای زیادی از آن کم شده و مطالبی به آنها اضافه گردیده اند. در باب ۳۶ سفر پیدایش تورات شرح وفات و دفن حضرت موسی بیان گردیده است و معلوم می شود که این مطالب پس از حضرت موسی ـ علیه السلام ـ به تورات اضافه شده است.
پس عدم ذکر نامهای مبارک ائمه ـ علیهم السلام ـ و حتی نام شخص پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ در کتابهای فعلی یهودیان و مسیحیان دلیل بر عدم ذکر این نامها در کتب مقدس واقعی آنها نمی باشد. در انجیل برنابا نام حضرت پیامبر صریحاً ذکر شده(۴) و همین مطلب باعث شده که مسیحیان نسبت به این انجیل بی اعتنا باشد. و آن را جزء اناجیل رسمی محسوب نکنند.
از سوی دیگر قرآن می فرماید: «کسانی که کتاب های آسمانی به آنان داده ایم او (پیامبر) را همچون فرزندان خود می شناسند (گرچه) جمعی از آنان حق را آگاهانه کتمان می کنند.»(۵) از این آیه مبارکه استفاده می شود که اهل کتاب پیامبر اسلام را به خوبی می شناخته اند. و نام و نشان او را در کتابهای مذهبی خود خوانده اند. و صفات جسمی و روحی و ویژگیهای پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ در کتب پیش به قدری زنده و روشن بوده است که ترسیمی کامل از او در اذهان کسانی که با آن کتب سر و کار داشته اند بوده است. بنابراین معلوم می شود که تورات و انجیلی که فعلاً در دسترس می باشند غیر از تورات و انجیل واقعی و حقیقی است. و از نظر ما مسلمانان این کتب موجود هیچگونه اعتبار و ارزشی ندارد.
در نتیجه: نامهای مبارک ائمه ـ علیهم السلام ـ و پیامبر خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ و فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ در کتابهای مقدس که تورات و انجیل باشد بطور صریح ذکر شده و پیروان این دو دین براساس آنچه در تورات و انجیل راجع به پیامبر اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ و اوصیاء آن حضرت ذکر شده بود. کاملاً با اوصاف و ویژگی های پیامبر و ائمه ـ علیهم السلام ـ آگاهی داشته اند.
پی نوشت ها:
۱٫ ابن شهر آشوب، مناقب آل أبی طالب، ص ۱۶۶، نجف، مطبعه حیدریه، ۱۳۷۶ هـ ق.
۲٫ اعلمی، حسن، عیون الاخبار الرضا، ج ۲، ص ۱۴۷، بیروت، مؤسسه اعلمی، اول ۱۴۰۴٫
۳٫ مفید، الاختصاص، ۳۷ قم، جامعه مدرسین بی تا.
۴٫انجیل برنابا،29:14

یکی از پرسش های مربوط به آیات 17: 18 و 17: 20 از سفر پیدایش تورات، این است که آیا این آیات را می توان اشارت و بشارتی به پیامبر اسلام و دوازده امام شیعیان دانست؟ با تأملی دقیق در دعای ابراهیم برای فرزندش اسماعیل علیهما السلام (پیدایش 18: 17) و نیز نحوۀ استجابت الهی (پیدایش 20: 17) می توان ادعا کرد که خداوند به ابراهیم علیه السلام بشارت داده که امامت را در پیامبر اسلام و دوازده امام از نسل اسماعیل علیهم السلام قرار دهد. از سویی با توجّه به قرائن درون متنی و برون متنی ای که نشان می دهد مقصود از «مئود مئود»، پیامبر اسلام است و از سوی دیگر، با ریشه شناسی واژه «ربّی» و هماهنگی آن با مفهوم «امام»، می توان نشان داد که دوازده ربّانی در آیه 17: 20، اشاره ای به دوازده امام شیعیان دارد. هم چنین، هماهنگی ریشه شناختی نام های برخی از دوازده امام با شماری از نام هایی که به عنوان اسامیِ فرزندان اسماعیل در آیات 25: 13_ 15 ذکر شده است، ادّعای پیش گفته را تقویت می کند.

کلیدواژه ها: بشارات سفر پیدایش از عهد عتیق، بشارت فصل هفدهم سفر تکوین، مئودمئود، ربّانی، دوازده امام، امامان از نسل اسماعیل، امامت در تورات.
مقدمه
بشارت پیامبران پیشین به پیامبر اسلام و اهل بیت وی علیهم السلام همواره یکی از موضوع های مورد گفتگو بین اسلام و یهود و مسیحیت بوده است. قرآن کریم در پاره ای از آیات، بشارات تورات و انجیل و انبیای پیشین به پیامبر اسلام را گوشزد کرده است؛ [5] روایات فراوانی نیز از سوی پیامبر و اهل بیت علیهم السلام مطرح شده که در آن ها اشاره به بشاراتِ پیامبران پیشین شده است.[6]

فصل هفدهم سفر پیدایش، به ویژه آیات 17: 18 و 17: 20، یکی از بخش های مهم کتاب مقدّس در این زمینه است که در طول تاریخ، گفتگوهای زیادی را به وجود آورده است:

و ابراهیم به خداوند گفت: ای کاش ییشماعِل (اسماعیل) برای وجه تو باقی بماند... (خدا او را پاسخ چنین گفت:) و در مورد ییشماعِل (اسماعیل) (حرف) تو را اجابت کردم. اینک او را برکت خواهم کرد و بزرگش خواهم گردانید به واسطۀ مئودمئود؛ دوازده امام به وجود خواهد آورد و به قوم بزرگی مبدلش خواهم ساخت.[7]

شمار زیادی از دانشمندان مسلمان به این آیات به مثابۀ بشارتی به پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان (دوازده امام) نگریسته اند. از این جمله می توان از میان اهل تسنن از اسماعیل بن عبدالرحمن سدی[8] (د. 127 ق) و نیز مورخ اهل سنت، ابن قتیبۀ دینوری[9] (د. 276 ق) و از میان علمای شیعه، از نعمانی[10] (د. 360 ق) و شیخ مفید[11] (د. 413 ق) یاد کرد. جالب آنکه عالم بزرگ اهل سنت، ابن کثیر دمشقی (د. 774 ق) نیز این آیۀ تورات را بشارتی به دوازده خلیفه پس از پیامبر اکرم می داند که مهدی یکی از آنان است.[12]

علاوه بر این، شماری از دانشمندان اهل کتاب[13] نیز این آیات را بشارتی برای پیامبر اسلام و دوازده امام از نسل او دانسته اند. برخی از این دانشمندان در قرون متقدم و پیــــش از تکمیــــل دوازده امام از نســـــل پیامبـــــر اکــرم می زیسته اند؛ از جملۀ ایــــن
اشخاص می توان به کعب الاحبار[14]، سرج الیرموکی[15]، عثوا ابن أوسوا[16]، عمران بن خاقان[17] و الحسین بن سلیمان[18] اشاره کرد. همچنین در روایات شیعه، از حداقل یک عالم یهودی[19] و نیز یک راهب نصرانی[20] نقل شده است که بشارت به 12 امام پس از پیامبر اکرم را در کتاب های پدرانشان دیده اند. جالب تر از تمامی این موارد که همگی در سنت اسلامی نقل شده بودند، نقل مسیحی ماجرای بحیرا است که در کتابی به نام مکاشفات بحیرا[21] آمده است. در این نقل چنین آمده که بحیرا به طور سینا می رود و از سوی خدا، الهاماتی بر قلبش می شود.[22] او سپس با پیامبر اسلام روبه رو می شود و ایشان را از روی قرائن می شناسد و بشاراتی که راجع به ایشان شنیده را بازگو می کند.[23] در بخشی از مکالمه، بحیرا به پیامبر می گوید:

و در آن سال، وحی خداوند که با اسماعیل با آن چنین سخن گفته است برآورده خواهد شد: «دوازده مَلِک برای تو متولد خواهند شد» و نیز «دوازده مَلِک از دودمان تو پدید خواهد آمد»[24].

این گزارش نشان می دهد که در فضای مسیحیت در قرون ابتدایی اسلام، دوازده امام از نسل اسماعیل بر دوازده امام از نسل پیامبر منطبق می شده است.

لازم به ذکـــر اســـت اکثــــر علمــــای یهــــودی و مسیـــحی که به اســــلام گرویده انـــد و در باب بشارات قلــــم زده اند، در نگاشته های خود به این بشــــارت نیز استناد کرده اند. برخی مانند ابن ربّن طبری[25]، سموئل مغربی[26] و سعید بن حسن اسکندری[27] تنها از بشارت آیۀ پیدایش 17: 20 به پیامبر اکرم صل الله علیه وآله بحث کرده و برخی دیگر مانند محمدرضا جدید الاسلام[28]، به بخش دوم آیه[29] نیز اشاره کرده اند. همچنین شواهد تاریخی حاکی از آن است که این آیه نقش مهمی در اسلام آوردن یهودیان[30] و نیز تشیع[31] آنان داشته است.[32]

در دوران معاصر نیز پژوهش های متعدّدی، عمدتاً از سوی دانشوران مسلمان، در این زمینه صورت پذیرفته است. سید سامی بدری[33] تلاش ارزشمندی را به طور مبسوط در راستای تبیین این بشارت کرده است. غیر از وی، نویسندگان دیگری نیز به اجمال به این بشارت پرداخته اند؛ از این جمله اند: جمال الدین شرقاوی[34]، رحمة الله هندی[35]، دکتر حبیب بن عبدالملک[36]، دکتر منقذ بن محمود السقار[37] و صالح بن الحسین الجعفری[38].

فهیمه یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:33 ق.ظ http://http://mohammad-12imams-messiah.blog.ir/

برای اطلاع رسانیتون واقعا متشکرم.
البته ایات خیلی زیادی در اثبات وجود پیامبر در تورات و انجیل هست حدودا 20 ایه .
برای اطلاع بیشتر توصیه میکنم به سخنرانی دکتر رایفی پور در مورد اثبات پیامبر در عهدین (تورات و انجیل) گوش کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد